Sydney - Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Man - WaarBenJij.nu Sydney - Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Man - WaarBenJij.nu

Sydney - Melbourne

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

02 Februari 2016 | Australië, Sydney

De laatste week in Sydney was super relaxed! Het is natuurlijk veel makkelijker om te ontspannen aan het strand dan in de stad. Op zondag besluiten we naar Morisette Park te gaan om kangoeroes te spotten. Twee uur met de trein, veertig minuten met de bus en dan nog eens vijftien minuten lopen pfff... It better be worth it.

Eenmaal aangekomen bij Morissette Park geen kangoeroe te zien! Ohh misschien daar waar zo’n 40 mensen bij elkaar staan. Yeey! Een kleintje. Te cute, maar ik wil een kangoeroe voor mezelf. En besluit wat verder het bos in te gaan. Gelukkig weten we er een aantal te lokken met wat banaan. Snelle photoshoot, een selfie en terug naar de stad! De bus komt om de 4 uur, dan maar lopen. Na een kleine 30 minuten wandeling heb ik het echt gehad met lopen. Een auto rijdt voorbij en vraagt of we een lift naar het station willen. Vooruit dan maar, ziet er betrouwbaar genoeg uit.

De volgende paar dagen blijf ik wat dichter bij Bondi. Daarnaast had ik in Bali 2 gasten ontmoet die in Sydney wonen. Inmiddels waren zij ook terug van vakantie. Scott en Bruce hebben mij 3 dagen op sleeptouw genomen. Zo hebben we de beste koffie en chocolade cake gehad. Zijn we langs een golfclub geweest voor een heerlijke lunch met een amazing view. Hebben we ALLE bays en beaches bezocht. En heb ik een ekte Australische “jeu de boules” tournooi meegemaakt :’) vol met oude mannen boven de 50 die niks beters te doen hebben dan bowlen en bier drinken… Achja, het was gezellig en het bier was goedkoop.

Het is tijd om Sydney te verlaten en mijn reis voort te zetten. Scott dropt me aardig genoeg af op het vliegveld en op naar Melbourne! Met het, naar zeggen, de meest verschrikkelijke vliegtuig maatschappij van Australie, Tiger Airlines…

Een half uur vertraging, maar verder eigenlijk alles redelijk oke. De eerste hostel die ik binnen loop is vol.. Crap! De 2 die ik daarna bezoek ook :( Stomme Australian Open! Misschien toch maar een hotel voor 1 nacht? Gelukkig had de volgende hostel wel een bed over. De eerste nacht in Melbourne alleen geslapen. Morgen zie ik wel verder.

De ochtend begint met een McDonalds ontbijt. En een bezoek aan een museum van bewegend beeld. Hoe tof is dit! Stille films, de eerste film met geluid, alle video/computer games van vroeger en een matrix move simulator. Oh en gratis WIFI haha ! Vandaag ook de finale van de Australian Open 2016 in Melbourne. Dat is natuurlijk een must see als je in Melbourne bent!

(Op een of andere manier kan ik geen foto's uploaden... No Picture No Game)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn lange vakantie

Bali -> Sydney -> Melbourne -> Auckland -> Christchurch

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2016

Sydney - Melbourne

23 Januari 2016

SYDNEY !

23 Januari 2016

Laatste dagen Bali

14 Januari 2016

1e dag in Bali

13 Januari 2016

Van Dubai naar Bali
Cindy

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 901
Totaal aantal bezoekers 1909

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 23 Maart 2016

Mijn lange vakantie

Landen bezocht: